tisdag 28 oktober 2008

Jesus Christ

Hej. Ganska ointressant dag till att börja med. Träning på förmiddagen. Sedan en snabb vända på jobb. Bara för att komma hem till tvätten. Nåja. Kvällen var mycket trevlig. Michelle hade fixat biljetter till Andrew Lloyd Webber's Jesus Christ Superstar, med Ola Salo i huvudrollen. Ola har översatt den engelska texten till svenska. Har aldrig tyckt att Ola varit någon grym sångare. Däremot har han en utstrålning som är fantastisk, och det är väl viktigare än sången när man är frontfigur i ett rockband(the ark). I kväll fick han dock stå åt sidan för Patrik Martinsson som spelade Judas. Jisses. Enligt mig var han musikalens stora stjärna. Cool röst. Fantastisk utstrålning.
Som föreställning får den högsta betyg av mig. Bra musik, bra bakgrundskör, högt tempo och snygg koreografi.

Till Michael som undrade. När jag i förra texten skrev att jag drar ner på tempot menade jag att jag låter motståndaren sätta fart på bollen. Detta betyder inte att jag inte kan ta ett steg upp i T och ta bollen tidigt. Jag ger honom bara lösa bollar att arbeta med. Det gör det svårare för honom att styra spelet. Det är lättare att slå ett bra slag om du har hjälp av kraften från motståndarens slag.
När jag annars pratar om att sänka tempot menar jag att jag slår det slag som gör att jag hinner tillbaka till T-punkten när jag är under press. Detta görs lättast genom att öppna upp racketen och lyfta bollen till de bakre hörnen. Fokusera på att slå igenom slaget. Använd inte handleden när du lobbar.
Andra bra knep att ta till när du är trött är: knyt skorna löst så att skosnörena går upp hela tiden.
Snacka långsamt, eller stamma ala' Boklöv när du diskuterar ett domslut med domaren.

ha det bra så länge.
Fred
Ola

1 kommentar:

Michael sa...

Tack för tipsen! Skosnöret är en klassiker! :-)