måndag 20 oktober 2008

Ny vecka

Efter 40h arbete på tre dagar(=tre vilodagar) så var det dags att träna igen. Började med ca 80 min slagträning och sida sida med Sebbe Victor. När jag sedan är på väg in i duschen kom J. Detter och ville spela vår uppskjutna stegmatch. Han såg väl sin chans nu när jag var lite trött. Men han fick smaka på Jangis handled, och han besökte flitigt alla fyra hörnen. 3-0 till den rutinerade, hehe. Johan har dock utvecklats mycket de senaste fem månaderna. Hoppas en del beror på råden han fick av mig innan sommaren. Han behöver bli starkare i överkroppen så att han kan utnyttja sin längd ännu bättre. Dessutom behöver han variera tempot lite mer och med omsorg välja bästa tillfället att attackera.
Många är nog rädda, eller underskattar vikten av att köra lite styrketräning för överkroppen. Man behöver inte bli en broiler, men om man skall kunna stå på kortlinjen och spela mycket volley behövs en stark överkropp. Så ut och skaffa gummibandet man kan fästa lite överallt, runt dörrhandtag osv. och kör lite överkropp. Glöm inte sit upsen och armhävningarna.
Andra träningspasset för dagen blev lite lugnare. Kan knappt kalla det för ett pass, men jag tar alla tillfällen jag kan. Jag började med ca 15 min hopprep i ganska högt tempo. Sedan gick jag över till ghosting, 8x1min. samt longsprints 3x1min. Därefter lirade jag lite med en arbetskollega. Det känns skönt att få rasta någon ordentligt inbland. Undrar hur han känner sig i morgon?

För er som inte sett dem innan, kan jag rekommendera att ni går in på YouTube och söker Nippe och Tutte. Kolla deras kurs i Bratdans. Klockren. En annan rolig video är "choking mic". Jag kan skryta med att vara med på YouTube, dock under tråkigare omständigheter, dvs. "Parkenskandalen".
Andra videos jag kan rekommendera på YouTube är Jonathan Power "controlling the T" och "How to play against a fast opponent".

1 kommentar:

Michael sa...

Tjena. Kul blogg. Fler uppdateringar pls & kör hårt!