onsdag 26 november 2008

Onsdag förmiddag

Skall snart ut i Bokskogen igen. Siktar på 10km idag. Vill ha bättre rytm i löpningen idag. Vill också ha en något bättre tid med den genomsnittspulsen jag hade förra veckan, Eller samma tid men lägre puls. Målet är att snart gå upp till 12 eller 14 km. Känner att jag ha tappat lite flås på banan vilket är lite oroväckande. Kan också bero på att man springer på fler bollar än innan. Vilket fall som helst är det A och O att ha en bra grundkondis innan man börjar köra intervall och ghosting.
Rent spontant känns det som att de fem kilona som Lennart ville att jag skulle gå ner inte kommer att ske. Väger 92 idag. Jag är ett kakmonster och har jättesvårt att låta bli att äta kakor varje dag på jobb. Minst två om dagen i genomsnitt. Nu är det dessutom tid för mina favoriter, lussekatterna. Men jag skall göra ett försök. Sedan vill man vara i from när vi skall gifta oss i sommar.
Har börjat gymma lite igen efter nästan 18 månaders uppehåll. Kör bara lätta vikter och höga reps. Känns skönt. Har väl inte saknat det, men det är skönt psykiskt när man känner sig stark i överkroppen. Sedan kan man kanske lura Lennart att man gått ner om han ser rutorna och pecsen. Lelle du läser inte här va??:))
Tränade med Jocke igår. Och som vanligt suger jag när vi spelar styrda games. Vann inte ett enda. (Räknas Sida-Sida som styrt?) Känner mig låst när jag blir begränsad av vilka slag jag får slå. Jag spelar på intuition när jag lirar match. Jag tänker inte-Nu skall jag slå en stoppboll för att sedan täcka upp hans cross med en dödande volley m.m. Jag vet inte förrän precis innan jag slår till bollen vilket slag jag skall slå. Jag slår det slag som dyker upp i mina tankar just då. Därför blir det knas ibland. Eller ganska ofta på sistonde. Jag har spelat bra squash. Fått motståndaren att springa kringlor på banan. Men sedan kommer det. Ett dåligt slag. Gärna en cross eller volleydrop som jag inte är i balans för att slå. Sedan är allt till spillo. Jag retar mig så in i h-vete.
Jag tror att styrda games är riktigt riktigt bra träning. Man lär sig bygga upp ett spel med hjälp av begränsat antal slag. Men man skall börja redan i tidig ålder. Jag vet inte om det hjälper eller stjälper mig som spelar på intuition. Jag skulle gärna vilja lära mig spela med mer tanke bakom slagen. Men jag tror att det är försent för mig. Jag kommer dock fortsätta spela styrda games med grabbarna. Det är ju enda gången de vinner;) förutom Sida-Sida då.
Ha det bra så länge, och shåtta ofta.
Ola

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen vad seriöst det börjar bli. Man kanske hade tur som hann få eternal bragging rights förra säsongen då....Om du vill ha en serious test i sida sida, kan du ju ringa "pocketshotmaster" Celli....

Ola sa...

tror att the Pepper blir en alltför tuff utmaning för mig. Får väl ta honom efter en av hans rundor på the Duck.

Anonym sa...

Har den här bloggen dött? :(