onsdag 5 november 2008

Hallå igen.
Tisdag kväll, jag sitter och kollar på valvaka från USA.
Spelade stegmatch igår mot Sebbe V. Jag hade taktiken klar redan på söndagen. Jag gjorde Chilli con carne extra vitlök. Sedan skulle jag lira i linne. Jag skulle lukta så illa att Sebbe inte ville springa i närheten av mig.
Första gamet, högt tempo. Sebbe visade tidigt att han tänkte göra det svårt för mig, och att han inte hade några planer på att vika sig. Sebbe var en poäng före mig hela gamet. Han höll bättre längd än mig och fick mig att slå det första dåliga slaget varje boll. Det positiva för mig var att han fick jobba hårdare än mig och att jag svettades kraftigt. Kände själv hur vitlöksodören började utsöndras ur mina bara armhålor. Gamet till Sebbe 11-8.
Andra gamet, fortsatt högt tempo. Sa till mig själv i pausen att dra ner på bolltempot så fort jag kom under press. Det är inte alltid lätt att hålla sig till taktiken, speciellt när tempot är högt och man är lite stressad. Sebbe fick dock fortsätta jobba hårt, och han började springa större och större rundor runt mig. Ha ha. Gamet till Sebbe 11-8
Tredje gamet. Nu var det viktigt att få en bra start, då jag kände att han började bli sliten. Jag höjde bollträffen på frontväggen en aning för att vara säker på att han befann sig bakom mig hela tiden.
Började även få utdelning för mina stoppbollar som nu blev allt tyngre för den gode Sebbe att plocka. Gamet till mig 11-5
Fjärde gamet. Kändes som om jag fick en bra start, fanns det en liten chans att han skulle låta mig vinna gamet gansk lätt. Jag fick rätt. Gamet till mig 11-4
Femte gamet. Sebbe hade inga planer på att låta mig vinna detta utan att slita röven av mig. Tempot höjdes igen. Min vitlöksodör var slut. Sebbe vågade sig nära mig igen. Långa bollar med två spelare som letade volleylägen utväxlades. Det var jämt fram till 7-7. Då började jag återigen få utdelning i framplan, samtidigt som Sebbe fick slita ont på de två följande bollarna. Femte game till mig 11-7.
Sammanfattning av matchen. Bra tempo, om än något för högt tempo ibland. Kul att Sebbe rörde sig utan problem och att han vågade sträcka ut. För min egen del var det skönt att vända ännu ett 0-2 underläge. Kände mig trött efter några av de långa duellerna, men tog aldrig slut vilket var mycket positivt. Vi spelade trots allt i en timme i ett högt tempo.
Slutligen så kommer jag nog fortsätta att laborera med diverse kryddmixar dagen innan matcher. Om matchen är mycket viktig kommer jag att använda mig av den ökända Pakistanska currymixen. Den skojar man inte med. Motståndaren kommer kliva av banan med svåra andningsbesvär samt dimmiga ögonen efter servelottningen.

Idag var det slagträning med "expresståget" på schemat. 90 minuter med bra kvalité. Tror Jocke kan överraska denna säsongen. Han kommer att göra livet surt för många.
Ha d
Ola

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underhållande....Hur gör du i Stockholm Open. Tar du som Gunde med dig mat i låda?!!?

Anonym sa...

Tjena
Nu är du länkad.
Har fått nytt liv i min blogg.

Forza,

Mats

Ola sa...

Börjar min uppladning inför Stockholm Open imorgon redan. Kommer att äta en halv meter vitlökssalami varje morgon. Till lunch varje dag kommer jag att äta 50 st. franska sniglar i vitlöksmarinad. Till middag blir det currykyckling med ris. Dessutom kommer jag mellan måltiderna gå och äta råa vitlöksklyftor. Sedan kommer jag de tre sista dagarna innan tävlingen äta av Bosses mat.
Egen kock har jag dock inte råd att ha med mig till Stockholm.

Anonym sa...

Såjaa... nu kan man skriva utan att behöva registrera nått jävla göögle trams... =)

Ska du laborera med mat & Kryddor ta o kolla upp det polska köket! Det är brutalt!! Inte många som överlever..

/Bische

Michael sa...

Uppenbarligen biter inte vitlöksdoften på en groda! Miss i planeringen?

Blogga gärna lite om SO!

Järnet!