torsdag 4 december 2008

Snart

....är det dags för årets fotbollshöjdpunkt. MFF Supports inomhusturnering går av stapeln den 31e januari. Jag har återigen anmält mitt lag, Illuminati. Laget består av mig, några AIK:are och annat löst pack.
Turneringen regler. 1x13 min, 5 man på plan, max 10 i laget. 8 pooler med fyra lag i varje. De två bästa lagen från varje pool går till A-slutspel. De två sämsta går till B-slutspel. I övrigt gäller korpens regler.
Förra året gick vi till final i B-slutspelet. Det skall sägas att det viktigaste är inte att vinna utan att dricka flest öl. Där vann nog Rickard i mitt lag. Innan vår sista match klämde han sin 14e öl för dagen. Vi andra kunde inte hålla hans tempo utan låg på mellan 8-10 stycken/man.
I år är det sagt att alkoholen är förbjuden inne i Kombihallen. Vi får väl se hur det blir med det....

I morgon är det dags för landslagsläger. Som de flesta redan vet har Lennart Larsson tagit över som förbundskapten. Till sin hjälp denna helg har han ingen mindre än John Milton. Tittar man på schemat kan man tro att det är John som bestämt upplägget. Här är schemat:
*Fre 18:00 samling 19:00-21:00 träning
*Lör 09:00-11:30 träning 14:00-17:00 träning 19:00 aktivitet
*Sön 09:00-11:30 träning 14:00-16:00 träning
Det ser tufft ut på förhand. Kommer själv från nio hårda arbetsdagar. Har bara hunnit med 30 minuter slagträning under denna period. Känner mig allt annat än explosiv. det blir inte bättre av att jag jobbar både fre och lör kväll mellan 22:30-04:00 på stans nattklubbar. Det positiva är att jag verkligen LÄNGTAR efter att få spela squash. Är det någon som tror att Draken kan rubba mig i Sida-Sida??

Ha det bra alla, shåtta på.
Ola

6 kommentarer:

Anonym sa...

Med allt hypande av den stundande sida-sida-drabbningen mellan draken och den eventuelle drakdödaren kan ni snart börja sälja biljetter.

Anonym sa...

Lite tunnt med aktiviteter på bloggen på senaste tiden....

Unknown sa...

Absolut tog förra helgens landslagsläger knäcken på Bosse?

Och ingen sida-sida blev det...

Måste hitta ett datum nästa år.

Anonym sa...

....har bloggen dött....?

Anonym sa...

Kom igen Ola!

Fotbollssänsongen är inte igång än, och dessutom kommer BLOW-IT sopa banan med alla i år!!

Anonym sa...

VAKNA BOSSE!

Sida-sida i helgen kanske?? Linköpings glasbana ser inbjudande ut.